Tuesday, October 13, 2009

Mencari-cari

Entry 26 September lepas ada cerita tentang kepulangan Abang Ejump kan..
So...kepulangan dia amat2 la saya nantikan
Sebab kami ada misi kami sendiri
Misi untuk memujuk abah

Dan konklusi dari misi tersebut...KAMI BERJAYA!!!
Abah dah terpengaruh dengan ajakan kami
Abaha dah terpengaruh dengan pujukan kami

Isnin 28hb bermula la pencarian kami
Meronda merata bila saya dah balik sekolah
Sampai sakit2 badan...kepenatan...kurang rehat...tido awal

Apakah yang kami cari????



Hahaha...kami mencari kereta..yeay!!!





Deme bukak pintu...saya bukak pintu gak
Deme masuk dalam keta...saya masuk gak
Deme test enjin....saya tengok je
Deme test radio bagai..saya dengar je
Deme cek enjin...saya pon cek....
Deme cek body...saya pon cekkkk....
Deme cangkung...saya pon cangkung
Tapi x paham mende pon...

Selepas seminggu baru la saya decide
Tu pon bila dah countim ngan poket saya
Dah mimpi2 setiap malam
Tido ngan gambar2 mereka
Tanya pendapat mak, abah and others
Memikirkan tentang pilihan yang patut dibuat

Akhirnya saya pilih jenama yang ni....



Kereta Myvi Premium Manual iras2 di bawah ni...
agak sesuai ngan budget poket saya buat masa ni



Masa nak booking, saya tak bawa duit biorpun mak dah pesan
Dah sampai depan kedai..boleh duduk membeku dalam keta

Mak suh amek yang baru
Abah kata amek secondhand...
Last...Abah n mak suh amek Saga BLM je...murahhhh...


Dah masuk dalam Perodua..abah lak suh order Myvi SE
aiyakkkk!!! lebih budget la camni
perasan gak yang abah berminat ngan SE masa cik zaini (jiran) bawa balik SE 2 hari sebelum gi booking ni

Start Salina minta dokumen segala, baru saya tarik nafas panjang
"Aku dah tak boleh main2 dah...dah tak boleh tarik diri"

Tadi saya cakap yang saya tak bawa duit masa booking kan...
Hehehe...Abang Ejump yang bayarkan dulu duit booking

Balik tu abes sume saya kelentong kata beli keta yang lain

Kat Kak Aja, Kak Dilah, Yana kata beli kenari je, respons deme:
"Kereta kotak tu...hang biar betul!"
"Ada ke dalam list hang sebelum ni??"
"Berapa ribu...murah noooo"
Kat Abang Nasir lak kata order Vios...melopong dia kata Kak Aishah.

Apapon...saya terpaksa berpuas hati dengan pilihan kali ni
Tak dapat Persona dapat Myvi pon jadi la...
dulu berangan kalau beli Persona nak letak nama personawonn
untuk myvi ni tak pikir lagi namanya...

2 comments:

Aishah said...

kan bagus kalau hang ambik Auto...( ehem.. sebab saya x kompiden bawak manual...hahahaha) :-P

Teruterubozu Anamae said...

aish...pulak...