Monday, October 26, 2009

Kesedihan itu milikku

Adeh...
Hape merepek2 ni???

Kesedihan itu milikku
Tajuk apakah ini???

Hari ni pengeluaran duit agak laju
Macam air....berkeping2 duit RM50 saya kluakan...
Wohoooo.....dah la belum lagi jumpa 30hb...
Nak tunggu gaji bulan 11 sangaaaaat la lambat
Lagi sebulan...SEKSANYA!!!

Agak kemurungan...? YA!!!
Saya persiapkan semua yang diperlukan untuk game esok
Tapi masih ada lagi yang belum selesai
Esok pagi harus cepat2 cari bip yang tertinggal di lab
Keluarkan kerusi, meja, score board, stop watch
Harap ada pelajar yang ringan tulang membantu

Kemurungan maseh lagi milik saya
Beberapa pemain bola jaring tak mahu sertai team tahun depan
Sedih la of cos...dah rancang sengsorang benda ni
Tiba2 ada yang memusnahkan rancangan tu

Ya...kesedihan maseh lagi milik saya
Bila saya tertinggal barang2 penting kat lab
Kat lab!!! Bukan Bilik Penyelaras
Harap2 idup lagi la benda tu....
Pencil case dan bip...harapnya jangan ada la sapa2 yang usik....
Tapi...tempat letaknya itu sangat terbuka di mata pelajar
Oh nooooo!!!!!! Jangan la ada sesiapa yang ambil
Dalam pencil case tu selain dari pen, ada card reader WALKMAN..
Camne nak transfer gambar lepas ni
Plsssss......jangan la sapa2 yang berkenan
Bip pulak kalau ilang...jenuhla saya nak ganti
Tak sabar tunggu sekolah esok.....

Sepatutnya kesedihan itu tak muncul hari ni
Sebabnya hari ni besday mak....
"Mak, happy besday mak...
Terima kasih kerana banyak bersabar dengan anakmu ini"

0 comments: