Tuesday, October 27, 2009

Duitnye pasal


Snap gambar ni masa gi Econsave minggu lepas
Sungguh bangga dia memakai baju tu

Betulkah money for nothing???
Setuju....??? Angkat la tangan...
Tapi saya yakin yang amat la mesti ada yang tak setuju
nak masuk toilet pon kena 20-30 sen kan kan kannnnn

Dan kerana money is everythinglah saya penat
Penat menerima ajakan serta asakan kawan2
Bukan untuk benda tak baik...
Mana bole makan sorang2kan...kena la jemput2 kawan yang lain

Tajuk diskusi di Bilik Rehat yang sempat saya sertai adalah bisnes
Bisnes dalam pelaburan kolam ternakan ikan kelisa..
Satu kolam kongsi empat orang
if ada budget lebih amek la satu kolam terus
Satu kolam tu dalam 50 hengget lebih
Ye...50 hengget mengikut bahasa orang bisnes
Tapi bahasa orang biasa macam kita ni 50 riban (ribu ler tuuu)
Dah bisnes ikan kelisa..ingat ikan kelisa ni jual kat pasar ke???

Ate...disebabkan duit la deme2 itu memprovok saya
Haish...50k tu...! Berhutang keliling pinggang la dulu
Cara provok sangat positif...sangat berwibawa
"hang muda lagi, bayar awal2 tu payah sikit...dah balik modal, langsai la sume...bla bla bla dab bla....."
5k buat modal scoreA pon tak sanggup keluarkan...ini lak 50k!
Kalau untuk 5k saya pikir 5 hari
50k jawabnya 5 kali 10 hari pikior le....

Alang2 dah sebut pasal duit
Semalam yang berkeping2 duit RM50 yang saya dah kluarkan tu sebahagiannya telah dilaburkan di kedai tukang jahit febret saya kat Bagan Serai iaitu RIAS

Haaaa....tengok la resit di bawah...



Baju yang saya hantar bulan lepas 9 pasang....
9 pasang tu weh....tapi bukan semua saya yang punya
3 yang bawah je saya punya...







Yang kuning lak bagi kat Yana kot...
Kain kuning ni dan purple kat atas tu Kak Dilah yang punya
Tapi sebab dia dah tukar ke Beserah...dia segan nak pakai dah
Sebabnya cikgu2 kat sana sume pakai sutera...haish!!



Sume yang bawah ni plak baju kak dilah...baju kurung biasa
Kain kotak2 ni dah bertahun duduk dalam almari...
Kalau tak hantar...silap2 reput gitu je la






malas nak rotatekan gambar ni...biarkan ia terbalik

So...total of the day untuk baju2 ini ialah :
4 pasang baju kurung pahang : 4 x RM28 = RM112
3 pasang baju kurung biasa : 3 x RM24 = RM72
Jumlah sume adalah RM184
Deposit bayar bulan lepas RM90
Kena bayar lagi RM94

Hantar 9 pasang, tapi 7 je yang siap
1 lagi dalam proses and akan diambil hari Khamis ni
Dan 1 lagi tak cukup bidang....tak boleh nak jahit kurung pahang

Bukan tu je...
Saya juga dah hantar 2 lagi kain semalam
Kain Yana ngan Kak Aja...untuk wat kurung pahang
Ni Kak Aja kirim lagi 2 pasang kain
Hohoho....malu aih nak gi kedai tu
Pantang gi hantar je hantar banyak gilaaa....
Malu saya malu....

1 comments:

PUTUBAMBU said...

wuiihh..sakan jahit baju baru..

ni utk raya haji ke?