Thursday, December 10, 2009

Nikah Batin

Berita hari ni memang mengejutkan..
Ada ke NIKAH BATIN kat Malaysia ni
Huh...tu bukan dikira nikah batin
Tapi dah hubungan luar nikah la sebenarnya kan..

Okey...get this from bharian.com.
I just picked the main issue




KUALA LUMPUR: Seorang ahli perniagaan wanita semalam menarik perhatian ramai, termasuk media apabila mengemukakan permohonan di Mahkamah Tinggi Syariah di sini bagi mengesahkan pernikahannya yang dilakukan secara batin (tajdi), empat tahun lalu.


Siti Zaharah Zakaria, 44, dalam permohonannya mendakwa pernikahannya bersama Mohd Noor Nordin, 41, di Bandar Sri Damansara di sini pada 30 Jun 2005, dilakukan tanpa wali, jurunikah, saksi dan hanya bersaksikan Allah.

Peguam Siti Zaharah, Zaidi Ibrahim, yang ditemui pemberita di luar mahkamah menjelaskan pernikahan itu hanya dihadiri pasangan berkenaan dan disudahi dengan hubungan kelamin menandakan perkahwinan itu sudah dimeterai dan kedua-duanya menganggap mereka sah sebagai suami isteri.

Rosak akhlak
Pasni ramai la remaja terlanjur yang akan kata
"Kami melakukan perkahwinan batin"
Budush betul

Habes apa gunanya rukun nikah??
Suami-Isteri-Saksi-Wali-Akad

Mohd Noor yang tidak diwakili peguam, bagaimanapun memberitahu mahkamah pernikahan secara batin itu tidak pernah berlaku, sebaliknya beliau bernikah dengan Siti Zaharah menggunakan sindiket di Tak Bai, Thailand.


“Pernikahan kami sebenarnya mempunyai dokumen yang sah, iaitu sijil nikah yang turut dikeluarkan jabatan agama di sana tetapi sudah dikoyakkan Siti Zaharah,” katanya.

Mohd Noor yang juga ahli perniagaan, berkata pernikahannya dengan Siti Zaharah adalah perkahwinan keduanya, tetapi mereka tidak dikurniakan anak.


“Tiada pernikahan secara batin berlaku antara saya dan Siti Zaharah. Permohonan itu mengaibkan saya serta mencalar maruah keluarga,” katanya.

Macam-macam la sekarang ni
Dunia akhir zaman...

0 comments: