Thursday, January 22, 2009

Tepuk Perut, Dengar Bunyi

Dah lama tak menjenguk blog ni...tersangat sibuk di sekolah, banyak benda yang perlu dipelajari...banyak perkara yang perlukan penyesuaian diri. Kadang2 terasa tahap motivasi diri ni rendah sangat...Kadang2 terasa macam nak jadi cikgu praktikum selamanya...hahaha, keje gila!!

Esok hari last sekolah sebelum bercuti seminggu sempena Tahun Baru Cina. Yippie...seronok seh...!!! Rancangan mengajar minggu ni tak siap lagi, tapi yang minggu depan punya dah complete. Mood sekarang pon mood berchutie.hehehehe...

Sebelum bercuti, hidup kat sekolah agak kelam kabut. Biarpun baru je mula persekolahan 3 minggu..banyak aktiviti yang dijalankan. Antaranya latihan rumah sukan, saringan sukan sekolah, merentas desa...termasuk la jugak kejohanan2 lain macam bola jaring, ping pong, badminton and so on untuk peringkat daerah..Training bola jaring pon cuma amek masa seminggu je...tak banyak yang saya dapat belajar dari pengalaman mengendalikan pelajar dan pemain sekolah selama satu minggu. Nampaknya...kena cari rujukan lain la...

Yang tu baru dalam bidang ko-kurikulum. Untuk bidang2 lain...banyak lagi yang tergendala. Pengurusan kelas saya pon agak serabut. Mujur ketua tingkatan kelas saya seorang yang rajin...rajin mencari saya yang selalu lesap di sekolah (tu la masalah kalau sekolah ada dua kawasan...penat melintas jalan...). Selalunya saya hanya berkesempatan mengisi perut bila dah habis kelas, lebih kurang pukul 12.30....tetapi selalunya hanya sempat mengalas perut dengan biskut kraker dan air kotak soya yang memang menjadi bekal saya, yang sememangnya tersimpan kat laci meja di bilik disiplin. Terlampau sibuk ke??? Pepatah baru dari saya..."Tepuk perut, dengar bunyi". Hahaha...

Gendang Gendut, Tali Kecapi
Kosong Perut, Berkerut Dahi

0 comments: