Monday, November 16, 2009

Keta merajuk

Orang kata kalau ingin membeli kereta baru
Dalam masa yang sama sudah ada kereta lain
Dengan tujuan menambah jumlah
Haruslah menyebut "Aku nak tambah kereta la..."
Bukannya "Aku nak beli kereta baru"

Saya telah menggunakan ayat yang ke-2 itu
Dan...*wink wink*
Hasilnya....

Kereta Toyota GL yang saya gunakan untuk ke sekolah merajuk
Lampu kat dalam kereta tu asyik menyala aje...
Bila adjust balik pon xmo gak...
Sampai kena ketuk2 dan tolak2 sikit
Pintu yang dah memang rapat pon dia menyala gak
Kan selalunya lampu yang tengah tu menyala kalau kita on atau buka pintu je kan..
Ni tak...sampai panas...takut terbakar je...

Pastu lak berjangkit kat yutaka
Pagi tadi pon camtu gak

Agaknya dia merajuk sebab ada saingan kot
Aku pon dah tak bape nak isi minyak kat dia
Isi pon sepuluh je...
Kalau sebelum ni isi tiga ploh or lima ploh

Kebersihan dia pon dah tak terjaga
Bukan tak jaga...saya cuci lapik kaki getah tu
Tapi orang lain guna...dengan pasir pantai pon boleh ada
Siap minyak yang lima ploh tu tinggal half tank
Hilang la semangat saya menjaga toyota tu
ikutkan hati nak je sorokkan kunci

Sebelum ni penah gak GL ngan Waja wat hal
Bila saya kata nak beli kereta baru
Dua2 terus meragam
Tak boleh nak start kereta dan bagai lagi

Waja pon camtu gak
Siap meragam tengah jalan lagi masa abah bawa balik Lumut masa Pak Teh meninggal

Toyota GL....
Bukan saya takmo jaga kamu

Tapi saya tak suka mereka mengotori kamu

Waja...
Saya juga masih sayangkan kamu

Saya bukan menduakan kamu berdua
Saya masih lagi perlukan khidmat kamu
Cuma saya perlukan aset...
Takde la nanti saya jeles2 dengan kawan2 yang lain
Bolehla saya touch up yutaka tu sesuka hati saya
Juga...boleh jadi backup untuk abah kalau saya nak guna waja
Dan juga untuk berulang-alik ke sekolah....
Betul tak tipu...

0 comments: