Tuesday, March 17, 2009

Dapat jugak

Selepas berbulan2 membuat survey harga, bentuk di kedai2 dan laman web, malah menyimpan sikit2 duit..saya akhirnya membeli Sony Ericsson Walkman W910i.


Saya amek kaler itam...biarpun pada awalnya plan nak buat perubahan dengan membeli kaler merah, tapi setelah ditolak tambah darab bahagi dengan kemungkinan2 yang akan terjadi pada saya dengan nset merah tersebut terus sahaja saya memilih kaler itam. Lagipon, ia agak tahan lasak dengan perubahan2 fesyen sekarang ni. Berapa harganya??? Murah aje kalau nak dibandingkan dengan handphone2 kamu semua itu...(ayat merendah diri...hakhakhak). Lotih nau rasa membuat survey...maklum aje la..orang cerewet. Rasa2nya jurujual kat pusat bandar tu pon dah menyampah tengok saya...berbulan2 amek masa nak survey nset..lepas ni sebulan la saya tak menyinggah kat kedai nset dah...

Ni info berkaitan dengan personal review dari seorang pengguna Walkman W910i bergelar Silver Musica yang saya dapat dari laman web http://malay.cari.com.my/viewthread.php?tid=331229

" mula dengan positif point dulu
1) Design
design hp ni bg aku mmg lawa (ini reason aku beli) slide, kemudian aku suka sgt saiz dia yg lebar dan nipis (sbb mirip saiz hp kat jepun tu yg aku suka tu). keypad dia memenuhi citarasa aku
2) Shake Control
kelebihan hp ni adalah shake control kita boleh tukar2 lagu hanya dgn shake ja hp ni boleh detect kedudukan sama ada melintang ka menegak so interface walkman akan bertukar ikut kedudukan hp.boleh main game dgn mengerakkan hp (aku xtau nak terang korang kena test sendiri)
3) Walkman
walkman 3.0 player so dia siap dgn cover album interface media dia mirip psp xmb(XrossMediaBar)
4) Sound/earphone
mcm siri walkman yg lain sound mmg power tambah klu guna earphone
5) 3g

yg negatif pulak
1) Harga
2) Camera-hanya 2MP dan tiada AF kira mcm cukup syarat ja
3) Bateri-makan kuat gak tp ikut aktiviti kita la klu selalu dgr lagu pakai speaker mmg kejap ja habis. "

2 comments:

*amie* said...

waa.. kte pn pkai hp ni...but just for 1-2 month.. the reason why?

positif dlu ... hahaha.. cantik,slide,screen besar, shake..

negative.. susah nk jaga.. bateri cpt habis..gambr x lawa, n sgt sng masuk virus sbb xleh install anti virus...even klu org lain anta something (pict etc) and hp org tu ada virus mmg kena la.. as what happend to me.. bila msuk virus mmg hang n xleh bkk lgsg.. anta kedai re-format and tolak blk kt org..hahaha..antivirus biasa xleh detect virus kt hp ni.. kna gn antivirus khas..
tp xtau la kan. bergantung kpd penjagaan gak..hahaha

Teruterubozu Anamae said...

oh ye ke? x sure la psl viru tu sebab x kena lagi n hrp2 xnak la kena.tapi pasal gambar tu mmg betul..x bape cantek..