Monday, December 29, 2008

Tudung Ekin

Pagi tadi jenjalan kat Pasar Kemboja. Sedikit info..Pasar ni terletak di Jalan Permatang Tok Mahat, depan sekolah Permatang Tok Mahat. Peniaganya majoriti adalah orang2 kemboja yang kaya-raya, dah ada 2-3 kedai kat merata Parit Buntar dan tempat2 yang berdekatan, rumah yang lebih besar dari rumah orang tempatan sendiri. Diorang ni awal2 dulu datang menjual guna van n letak longgok2 kat umah je..rasanya la..lebih kurang tahun 1992 sebab diorang jiran sejalan masa duduk kat Taman Kerian dulu. Pembeli dia masa tu orang2 kat Jalan Seroja dan jalan2 berhampiran yang tahu kewujudan kain2 diorang tu. Sekarang bisnes memang sangat superb..ntah berapa ribu masuk sehari. Oh ya..Permatang Tok Mahat pon dah makin glemer bila disebut2 dalam drama bersiri Renjis..yang part pemuda kampung nak kawen dengan wanita bandar, kengkonon wanita bandar tu nak buat wedding ala2 western..pastu pemuda kampung ni lari menyorok kat rumah Kirana dengan bantuan Kelana.

Dan pagi tadi...saya menjadi "pembeli tidak sengaja" diorang. Asalnya budget nak cuci mata...sekali dengan duit2 dalam purse pon kena cuci gak. Diorang ni pon pandai..., mentang2 la sekarang glemer tudung ala2 Ekin yang buat dari kain jersi tu...diorang promo pakai lak. Memang cantik la...ala2 Ekin gitu...tambah2 lak dengan keglemeran Ekin sejak dua menjak ni.. jadinya, secara tak sengaja tudung yang ntah apa nama sebenar, yang selalunya dipakai wanita2 dan kanak2 indon ni pon glemer la jugak...Sama la macam masa mula2 Wardina pakai tudung, pastu datang lak Waheeda, Ina Naim, dan ntah berapa nama lagi...agaknya nanti glemer lak pesen selendang ala2 belit Sharifah Nur, pengacara Busana. Hehehhe.. Aqeen, jangan bagitau Cherp tau! Hahahaha. Dah tutup pasal citer ni...

Sebagai "pembeli tak sengaja", saya pon terbeli la tudung ala2 Ekin tu4 helai...3 untuk saya dan 1 untuk Kak Ica. Ntah la bila saya nak pakai lagi..

0 comments: