Friday, November 14, 2008

Seminggu yang meletihkan

1o November 2008
~ Lapor diri di Hotel Hillcity...pagi2 dah mula bersesak2 kat lobi hotel. Tu belum lagi kira masa berhimpit2 nak daftar. Dah le UPSI ni semuanya cekgu, bole plak diorg bukak 1 meja je untuk daftar sama macam U laen.
~Yang bestnye...dapat jumpa kawan2...Leen, Tan and Shima from USM, Farah from UPM, and frens especially IT course from UPSI..11 org semua yang dapat Perak, kata orang balik ke kampung sendiri.
~Dengar taklimat...pot pet pot pet
~Makan yang sedap2. Breakfast makan bihun goreng kunyit (hotel la katakan..takkan nak wat goreng2 macam biasa...), kuih karipap, air susu and nescafe. Lunch plak makan yang best and puas hati la...
~Lepas lunch, pihak JPN tampal nama kat tepi dewan untuk tahu daerah penempatan. Memang surprise la. Yeay...dapat Kerian! Member2 yang lain pon dapat daerah yang diorang nak. Time ni sume dah excited dan mula ada mood isi borang yang JPN minta untuk penilaian program.
~Pastu ada rombakan sikit untuk jadual hari tu.Patutnya penyerahan surat penempatan last sekali tapi ntah la napa, dipercepatkan. Hehehe...dah tau sekolah
~Taklimat lagi... tapi laen kes dengan yang tadi. Rasa2nya takde dah mood nak dengar...busy berfikir and cari kawan2 1 sekolah.
~Minum petang...huh! Takdenye nak tunggu2 dah...balik je terus.

Aku : SMK Bagan Serai
Maknanya aku akan berulang setiap hari dari PB ke BS.
Perjalanan amek masa 20 min dengan kereta pada speed 80 km/j

11 November 2008
~Lapor diri kat sekolah. Budget asalnya sorang2 je posting kat SMKBS. kul 6.35 dah klua umah. Sampai sekolah dekat2 pukul 7. Ada sorang lagi cikgu baru...alhamdulillah. Nama dia Noor Azlina, UPSI gak...opsyen matematik-kimia.
~Masuk pejabat and tengok cikgu2 klua masuk. Dah agak lama, ada sorang lagi cikgu baru. Nama dia Norliana, also from UPSI...opsyen kimia.
~Jumpa PK HEM, Cikgu Tay...dia agak peramah. Dia sedang mencari S/U HEM.Nampaknya sasaran dia adalah aku!
~Join perhimpunan pe ntah...pastu makan dengan Cikgu Tay.
~Pastu jumpa PK1, Tuan Haji Saad...1st impression : dia boleh tolerate.
~Jumpa dengan pembantu tadbir, serahkan apa yang patut untuk uruskan gaji tapi tak dapat setel pon sebab banyak benda takde and tak photostat lagi.
~Lepas waktu sekolah, g KWSP Taiping...bukak akaun. Pegi dengan Liana and ayah dia.
~Sampai umah dalam pukul 5...penatnye!

Jiwaku serabut
Kenapa semua tolak kat aku???

12 November 2008
~Lepak kat bilik guru lepas sign nama kat pejabat and discuss pasal laporan yang nak kena buat.
~Pastu gi pejabat and bagi dokumen yang dah photostat dan isi borang apa yang tak tau. Took time!
~Jumpa pengetua, Puan Hajjah Salmah...cikgu aku dulu.Hmmm...patut la cikgu2 lain kata pengetua SMKBS sangat rajin. Dan bila tengok nama...hmmm, memang pun. Seperti yang aku jangkakan..dia dah letak tanggungjawab latih bola jaring sekolah pada aku.Hmmm....
~Gi lab and siapkan keje yang Tuan Haji Saad bagi...finish!
~Lepas waktu sekolah, terus ke mahkamah untuk minta sign akuan sumpah. Penuh dengan cikgu2 baru seangkatan dengan aku...sangat best la!

Agak geram dengan someone from XXX
Suka ati je gi offer transportation to his friend on behalf of me
Aku pon belum confirm dapat kereta apa lagi

13 November 2008
~Jumpa Tuan Haji Saad...amek tugasan baru and siapkan.
~Bagi akuan sumpah kat Tuan Haji Shariff.
~Lepak lab wat keje
~Kak Ina ajarkan aku sistem perfailan in case aku jadi penyelaras makmal and KP ICT if dia dapat tukar ke Taiping. Harapnya bukan aku la...tapi aku perlu tau benda2 tu cuma tak nak pegang jawatan lagi awal2 ni. Aku perlukan pengalaman.
~Cikgu Tay lagi menjadi2 letak aku jawatan under HEM. SERABUT!!
~Discussion untuk siapkan buku pengurusan sekolah.
~Balik...kepenatan. Penat fizikal+mental+emosi

14 November 2008
~Perhimpunan sesi pagi dan petang.1 jam berdiri...lenguh kaki dan urat segala
~Perjumpaan dengan guru2. Puan Hajjah Salmah kali ni betul2 turunkan kuasa bola jaring pada aku depan cikgu2 lain. Dia minta naikkan prestasi dalam 3 tahun...mampukah??
~Duduk lepak2 kat lab lepas makan dan beli coklat pada harga yang boleh la kata murah.
~Jumpa Tuan Haji Saad untuk tugasan minggu depan.
~Sebab hari Jumaat...balik awal.Tapi teman Ina gi cari umah.
~Sampai umah dalam pukul 1.30....tido kejap, mandi...gi hospital plak.Buat medical check up.

Malu ar nak x-ray segala...
Kenapa la pegawai tu mesti lelaki!
Pastu lak nak bawa botol kecik tu...hukhuk...

1 comments:

MR.KUMAR said...

Wah.. anak buah Cikgu salmah lagi lah ek... TAHNIAH!!!!
Send my regards to her. Let her know that aku dah selamat bekerja di Bernama TV.. aku sempat jumpa dia kat UPSI-KHAR masa di datang hanat laptop kat anak dia kat sana and aku pulak kebetulan cover pasal bendera dari tempurung terbesar malaysia book of record....:)